Monday, June 7, 2010

Symphton Sudah Dtg.....

...dan akhirnya..simpton2.mengandung tlah tiba.....lately Pnaz memang telah bertukar sifat kepada 'malas'..aper yg dikategorikan malas nie..antarnya:
1. malas masak....
memang dah seminggu nie tak berasap pun dapur....hanya asben jer yg rajin(terpaksa kot...hehehe) ke dapur uruskan masak air, basuh baju. sepanjang hujung minggu lepas lagilah, pnaz tak masak langsung, bila asben masak, bolah plak pnaz lari naik atas layan tgk cd hindustan(aperlagi tgk kajol n SRK lah)....asben menumis..ya allah lagilah tak boleh bau......nak buat mcm maner bdn takleh terima....

2. Mabuk(muntah teruk)...
nie memang perkara biasa bagi ibu2 mengandung.....tapi bagi pnaz memanglah akan mabuk teruk..amsyar dulu sampai 6 bulan mabuk ,alya sampai 5 bulan....skg nie tak tahulah sampai bila plak...hai dah nasib badan ibu mengandung kenalah byk bersabar menempuhnya....asal mkn jer mesti muntah....so skg nie dagu dari double dah susut sikit...pnaz memang kalau mengandung muka kan kecut...tapi lepas bersalin..kembanglah balik....

3.Malas bersiap.....
kali nie pregnant....pnaz memang malas nak bersiap..ntahlah...pernah sekali masuk KL gie JAKEL...pnaz pakai seluar track n t-shirt jer..gie MV pun mcm tue jugak...(sigh).....sampai ayah tegur,' nie nak gie pasar ker gie KL nie'...kui..kui..kui....

Tuelah 'hikmah' dan istimewanya yang diberikan oleh -NYA kepada ibu mengandung....

3 comments:

TotYati said...

pnut, aku tumpang gembira.

tahniah!!!!

dah berapa minggu?

feenaz's world said...

t'ma kasih....masuk 2 bulan....insyallah

Ezrina - mummy Marsya Qistina + Marissa Qaisara said...

congrats pnaz..tumpang happy dgn good news ni.

Tp erin x pernah mabuk2 la sepanjang preggy yg ke 2kali. (harap2 kalau ada anak no 3 pun camtu jugakla..)

apa2 pun...jg diri bebaik k :)